четвер, 3 травня 2018 р.

"Меч призначення" і мої проблеми зі сприйняттям реальності

Після "Меча призначення" Анджея Сапковського я зрозуміла, чому завжди свідомо остерігалася фентезі. 
Почну здалеку. Мої друзі завжди кажуть, що я дуже азартна: забуваю про час, коли граємо у всякі ігри для компанії, емоційно говорю (горланю) під час гри, переймаюся, сперечаюся. Але з людьми безпечно: компанія розходиться, темп життя уповільнюється, гра забувається. А з таких книжок, як "Відьмак" дуже-дуже важко виходити емоційно й перериватися на роботу, особисте життя і все інше. І мені, коли книжка дуже подобається, направду важко вертатися з середовища уяви в реальність. 
Тому кілька днів мене штормить, бо про Геральта і Цирі я думаю значно більше, ніж про свого чоловіка. Мені це дуже не подобається, але нічого вдіяти не можу. І рецепт єдиний: дочитати вже нарешті все це до кінця і потроху виходити зі світу "Відьмака", перестати гуглити запити, типу, "Міхал Жебровський" і "Відьмак нетфлікс", припинити роздумувати про своє ставлення до Єнніфер і так далі.
Але поки що це все безумство у розпалі,
тож я почала читати третю книжку (виявляється, що і її я вже дочитую).
Чому мені подобається Геральт?
Бо що може бути прекрасніше ніж розумний відьмак, який вчинками замість слів підтверджує свою доброту і людяність? Особливо якщо його велич відтінює бевзь Любисток – образ барда-ловеласа, без якого вся історія втратила б левову частку гумору.
А жіночі образи! Як вдало автор додає по одному в кожній новій частині. Спершу Єнніфер (яка мені загалом не подобається, тому що Геральт біля неї тюхтій), потім Цирі – мій улюблений (поки що) жіночий образ (бо біля неї Геральт сягає глибини свого внутрішнього добра, у яке сам Геральт і не вірить), далі Трісс... І це не згадуючи другорядних персонажів, з-поміж яких мені особливо запала в душу "Глазок" (не знаю, як її звати в українському перекладі, бо другу книжку читала російською). Усіх багато, кожен по-своєму цікавий, і нудно не буває на жодній сторінці. Особливо мені "Відьмак" подобається, тому що тут не йдеться про якусь велику місію Геральта (хоча образ Цирі з часом на це натякає). Мені подобається якась специфічна камерність способу життя головного героя, його небажання бути категоричним, що часто виявляється свідченням мудрості. Водночас зрозуміло, що рано чи пізно Геральт визначиться і буде відповідати за свій вибір (головне тільки, щоб цей вибір йому не нав'язували жінки, але вони нав'яжуть, я в цьому впевнена).
Словом, якщо "Кров ельфів" не розчарує, то читатиму я "Відьмака" до переможного. Може, колись доберуся й до "Гри престолів", але треба буде навчитися якось вміло виходити з вигаданого простору в реальність. Бо зараз мені дуже, дуже це важко робити. Реальність видається не такою цікавою. Уперше за багато років таке відбулося. І це за силою емоцій найбільше нагадує перші місяці кохання))  Оскільки на такому емоційному надриві мені важко жити, я сподіваюся здихатися цієї книжки якомога швидше, але для цього треба весь цикл дочитати до кінця, інакше життя мені не буде

13 коментарів:

  1. Я знав людей, які через фентезі завалювали сесію. Сапковський, Перумов, Камша. Ну і по епічності (обєму) - Роберт Джордан, яким лякають Мартіна. Лякають, тому що Джордан писав свій цкил багато років і помер залишивши сагу без фіналу (її завершив вже інший письменник).

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. яке щастя, що я почала "Відьмака" не під час підготовки до захисту дисертації, бо це було б капець...

      Видалити
  2. Кхм... Розумний відьмак? Та ладно! Він там тупить чи не найбільше з усіх, до того ж весь час. А от хто там більш-менш норм, так це якраз жіночки. Їх автор розумом не обділяє, на відміну від чоловічих персонажів))) Із перших частин мені подобалася лише Неннеке,згодом Цирі. Тріс, як і Йен, не дуже. Хоча знаю, що її люблять, на відміну від Йеніфер. Усьо, мовчу, а то ще наспойлерю випадково.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. наприклад, де він тупить? оскільки він - головний персонаж, автор дозволяє йому бути небездоганним десь, але саме в його боротьбі з власною недосконалістю, сумнівами і полягає краса і психологізм образу. А жінки такі завжди впевнені, ніколи ні в чому не сумніваються, усе знають... І тому в багатьох ситуаціях мають штучний вигляд, як на мене. Щодо Трісс, не знаю, я ще поки тільки познайомилася з персонажем, вона, звісно, мила у ставленні до Цирі, але Єнніфер яскравіша (хоча вона досить схематична).
      Якщо там хтось і тупить постійно, так це Любисток/Лютік)))

      Видалити
    2. а ти думаєш, я пам'ятаю, де він тупить у другій книжці, будучи на сьомій?))))) Тупить з Істредом, ну як два барани, з Глазком - то взагалі. Про Йеніфер мовчу. А ще мене добавиють ці стосунки Геральта з бабами за однаковою схемою: баба його побачила разок, але вже таємно мріє про нього, бо майже нічого про це не сказано, а тоді накидується на відьмака. На мій погляд, якраз жіночі персонажі більш живі, а от чоловічі картонні, бо майже плоскі. І це відьмакове "О боже, я - монстр, залиш те мене!" - театральщина.
      У цій частині моїм улюбленим персонажем став Три Галки. Ну й Шьєєназ весела))) І от у цій частині ще подобаються натяки, чому Геральт не звичайний відьмак. Але потім фокус уже на Цирі, і про походження самого відьмака вже нічого не говориться, а жаль.

      Видалити
    3. так а що там з Глазком?
      Щодо схем, то це, по-моєму, продиктовано законами жанру і масової літератури, я просто це одразу сприйняла як належне. Бо тоді варто говорити і про фрагментарність, і про невмотивованість появи одних персонажів і забування про інших, дивовижні "збіги" і тд. Мені якраз жіночі всі схожі: хитрі, розумні, вішаються на Геральта, сміливі)))))

      Видалити
    4. А з Глазком так, що він глянув на неї, вона на нього - і вже пристрасть нестримна огортує обох. При тому, що він їй нагрубив, образив, а тоді цілувати пішов. Ну хіба це адекватна поведінка? Ну і їх любов-любов сюжету то потрібна була, але якось не надто вірю в неї. А фрагментарність і появу персонажів різних можна пояснити тим, що це все ж набір оповідань ще, а не роман.

      Видалити
    5. А я чомусь повірила в її кохання. Мені це оповідання дуже сподобалося, там цікаві є роздуми про невзаємну любов

      Видалити
    6. В її закоханість (я б назвала так) повірила, у любов Геральта - ні, то більш якась пристрасть, пошук розради...

      Видалити
    7. Ну з Геральтом ясно, він там і не каже ніде, що любить Глазка, йому ж, як завжди, Єнніфер ввижається у фантазіях. Він із жалощів не хоче давати надій, але потім втручається Лютік, і...

      Видалити
    8. Та, Лютік завжди пхне носа туди, куди не треба. Жаль, мало по тому носу отримує))

      Видалити
  3. палка прихильниця Відьмака))) маю ще 4 недочитані книжки і тішуся тому як дитина:)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. у тебе залізні нерви) я вже починаю четверту і сподіваюся якомога швидше дочитати все, щоб не мучило

      Видалити