середа, 15 березня 2017 р.

Як продумати натхнення


Ці конференції люблять усі. Спікери TED здатні зачарувати навіть тоді, коли їхні теми нібито дуже далеко від тебе, і ти мало переймаєшся, скажімо, бамбуковою архітектурою чи ліхтариками для відлякування левів. Але варто промовцю стати в коло й почати виступ – все, ти на гачку найсильнішої приманки сьогодення. Вона називається натхненням.

Конференція, що полонила світ

На натхненні спеціалізується Кріс Андерсон, автор книжки «Успішні виступи на ТЕD. Рецепти найкращих спікерів». Він – співзасновник і куратор всесвітньо відомої щорічної конференції ТЕD. Хоч початково, з 1985 року, проблематика конференції була пов’язана саме з технологіями, розвагами і дизайном (Technology, Entertainment, Design), на сьогодні її головна мета – надихнути глядача на особисті звершення. При цьому тематичний спектр промов розширюється: тут і медицина, і психологія, і стосунки, економіка, спорт – усе, що може зацікавити людину, свідому того, що вона живе у світі ідей.

Філософія натхнення. Як це працює?

Обмін ідеями шляхом креативної натхненної промови, поширеної через інтернет, – ось секрет шаленого успіху TED. Як і кожен феномен, цей теж має своє пояснення. Крок за кроком Кріс Андерсон ділиться спостереженнями, виокремлює найкраще з виступів і показує, як що працює і чому.
Автор говорить про мистецтво публічного виступу як про уміння, яке до снаги кожному, кому направду є що сказати.
Він пояснює, як розробити ідею, чого треба уникати, як не загубити на півдорозі наскрізну тему, як структурувати промову, завчати її напам’ять чи говорити експромтом; розповідає, якими бувають інструменти промови, як психологічно підготуватися до неї, ба навіть у що краще вдягнутися, щоб не зіпсувати трепетну мить. Усі ці до дрібниць продумані деталі проілюстровані прикладами з виступів TED, їх дуже цікаво переглядати вже не як сукупність нових фактів про невідоме, а як живе втілення складної технології публічного виступу. Список найцікавіших промов для зручності подано окремим списком. Але той, хто візьметься переглядати цей список, неминуче перегляне й інші не менш цікаві відео, в яких інформативність поєднана із новим способом подачі матеріалу – невимушеним, але ґрунтовним.

Маєш ідеї? Дозволь світові про них дізнатися

На перший погляд, видання має чітко визначену цільову аудиторію – це люди, які збираються взяти участь у конференції TED і готують свій виступ. Та насправді поради Кріса Андерсена стануть у пригоді усім, кому є що сказати світові: винахідникам, письменникам, журналістам, блогерам, митцям, дизайнерам, спортсменам, домогосподаркам, психологам, лікарям… Абсолютно всім, хто має ідеї й хоче знати, як розповісти про них широкому загалові.
http://blog.yakaboo.ua/yak-produmaty-natkhnennia/

2 коментарі:

  1. Давно вже не дивилася нічого з TED. Востаннє, здається, коли писала про когнітивні викривлення та переглядала виступ на цю тему професора Лофтус. В цих конференціях справді якась своя особлива атмосфера.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. ...і ця атмосфера продумана до дрібниць!
      Для мене секрет успіху в невимушеності й лаконічності відео. А ще я ними тренуюся слухати англійську :)

      Видалити